فاطمه کوچولوفاطمه کوچولو، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 14 روز سن داره

فاطمه کوچولو

فاطمه کوچولو و تجربه های مهد کودک

1393/4/25 10:07
نویسنده : نسیم
685 بازدید
اشتراک گذاری

سلام نکته ای را خواستم بگم که، مهد کودک رفتن بچه ها شاید معایبی داشته باشه اما یکسری فواید هم داره ؛ از جمله : بچه یاد میگیره که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنه، کارهای گروهی را یاد بگیره و خیلی از عاداتی که مثلا باید ترک کنه و یا یاد بگیره را زودتر فرا بگیره ، بچه زودتر به حرف میاد و کلمات و جملات را سعی میکنه درست ادا کنه و از این دست موارد که میتوان اشاره کرد.
فاطمه کوچولو بعضی وقتها مثلا اگر بازی را بخوایم باهاش انجام بدیم با زبان کودکانه خودش میگه : بلدم ، بلدم
و یا مثلا لباس جدیدی براش میخریم و تنش میکنیم میگه : بزرگه بزرگه
اصطلاحاتی که احتمالا در مهد کودک هم سن و سالانش در مواجه شدن با موارد مشابه ادا می کنند و بچه ها تو ذهنشون باقی می مونه و جای دیگه اونو بکار میبرند.
بعضی وقتها که تو مهد نقاشی دارن و مربیان مهد به اونها کمک میکنند که بعضی از نقاشی هارو بکشند و میزارن تو کیفشون که بیارن مامان باباشون ببینند
یکی از نقاشی هاشون عکس زنبوری بود که فاطمه کوچولو بهش میگفت: ( بیژ بيژ ) یعنی همون ویز ویز  زنبور که میخواست یکجوری به ما بفهمونه.
و در اینجا عکس فاطمه کوچولو به همراه بعضی از بچه های مهد کودک تو جشن پیناتا
{بازی که در اون حیواناتی به شکل شکلات هستند} :

                                                                           

فاطمه کوچولو بعضی وقتها لج بازی زیادی میکنه و آدمو جون به لب میکنه و قتی که ناراحت میشیم؛ اون فورا میاد بغلمون و مارو بوس می کنه و میگه: نازی نازی  که یکجوری از دل ما دربیاره.
فقط  تنها چیزی که باعث ناراحتی ما میشه ؛ وقتیه که صبح میخوایم بچه رو تحویل مهد بدیم فاطمه کوچولو با حالتی بغض آلود با تکون دادن دستهاش با ما خداحافظی میکنه که این صحنه خیلی ناراحتم میکنه.
اما موقع تحویل گرفتن فاطمه کوچولو از مهد ، وقتی که از پله ها دارن میارنش پایین ، چنان ذوق و شوقی میکنه که آدم کیف میکنه.
عزیزم خدانگهدارت باشه.

پسندها (3)

نظرات (0)